W marcu pani Greta, nauczycielka plastyki, ogłosiła konkurs
Żywe Obrazy na Międzynarodowy Dzień Sztuki. Udział w konkursie był dla nas doskonalą zabawą z fotografią i z malarstwem. Wspólnie z dziećmi wybraliśmy twórczość Keitha Haringa.
Oto rozstrzygnięcie konkursu.
Żywe Obrazy na Międzynarodowy Dzień Sztuki. Udział w konkursie był dla nas doskonalą zabawą z fotografią i z malarstwem. Wspólnie z dziećmi wybraliśmy twórczość Keitha Haringa.
Oto rozstrzygnięcie konkursu.
Bardzo dziękuję Uczniom i Wychowawczyniom klas I, II i III
za podjęcie wyzwania „Żywych Obrazów”.Dla przypomnienia: żywe obrazy to „zainscenizowane” arcydzieła malarstwa. Nasi uczniowie wybrali obraz lub obrazy, przygotowali stroje i upozowali siebie tak, by do złudzenia przypominać malarski oryginał. Tradycja żywych obrazów (franc. tableaux vivants) sięga początków XVIII w., a ich największa popularność przypada na przełom XIX i XX w., kiedy to fotografie żywych obrazów upozowanych przez amatorów, bądź zawodowych aktorów, sprzedawane były w formie pocztówek. Nasi uczniowie zaprezentowali bardzo wysoki poziom! A w ich realizacjach czuć prawdziwą pasję i radość tworzenia oraz wspólnej zabawy.
Klasa I pod dowództwem p. Renaty wzięła na warsztat polskie malarstwo portretowe sprzed ponad 100 lat. Fantastycznie zainscenizowała i zrealizowała portrety dzieci malowane przez Stanisława Wyspiańskiego i Tadeusza Makowskiego. Żywe portrety klasy pierwszej doskonale oddają tajemniczy i oniryczny klimat młodopolskich obrazów.Zachwyca prostota środków i świetny dobór modeli.
Klasa II dowodzona przez p. Sylwię idealnie dopasowała materiał wyjściowy do temperamentu klasy. Zainspirowała ich szalona twórczość Keitha Haringa – współczesnego amerykańskiego artysty streetartowego, którego dzieła tętnią żywymi barwami i mocnym przekazem. Wyraźnie widać, że ich źródłem jest sztuka ulicy. W realizacjach klasy drugiej doskonale czuć tę pozytywną energię, młodzieńczą świeżość i ogromne poczucie humoru. Szczególne wyrazy uznania należą się p. Sylwii za pracochłonną cyfrową obróbkę obrazów!
Klasa III pod kierunkiem p. Justyny wybrała obraz „Maskarada” Tadeusza Makowskiego. Charakterystyczne dla tego malarza humorystyczne i pełne wdzięku scenki rodzajowe z udziałem dzieci mocno działają na wyobraźnię odbiorców. Żywy obraz klasy trzeciej wspaniale tworzy
i wciąga nas w magiczny i nierealny świat karnawałowo-cyrkowy; w świat nieograniczonej wyobraźni. Fantastyczne kostiumy!
Nie sposób wskazać jednego zwycięzcę tego konkursu. Wygrali wszyscy uczestnicy!OGROMNE BRAWA I GRATULACJE!
Greta Wierzbięta (pani od plastyki)
Dziękuję Rodzicom za pomoc w przygotowaniach do konkursu, za stroje i farby.
Bez Was nie byłoby takiego efektu.
Zapraszamy Was na wystawę przygotowanych przez nas obrazów.
Bez Was nie byłoby takiego efektu.
Zapraszamy Was na wystawę przygotowanych przez nas obrazów.
Wspaniała robota... !!!! GRATULUJEMY !!! JDB
OdpowiedzUsuńSuper!!! Świetne obrazy! Dorota Dziedzic-Chojnacka
OdpowiedzUsuńDziękujemy :) Nam też podoba się efekt końcowy.
OdpowiedzUsuńPiękna sztuka w pięknej oprawie nowych technologii. Brawo dzieci brawo Panie nauczycielki! Gratulujemy pomysłu i wykonania! Czekamy na więcej!
OdpowiedzUsuńDziękujemy. Nowe technologie poznane (oczywiście nie wszystkie), teraz czas na ich wykorzystanie. W przyszłym roku dzieci na informatyce będą poznawały świetne narzędzia, które przydadzą się w przyszłości.
OdpowiedzUsuń