poniedziałek, 11 kwietnia 2016

Muzeum Powstania Warszawskiego

W środę byliśmy w Muzeum powstania Warszawskiego. Najpierw pani opowiadała nam o wojnie. Dowiedziałam się, że jak napadli na nas Niemcy i Rosja, to Polska znalazła się pod okupacją. Później chodziliśmy po muzeum i pani opowiadała nam dużo ciekawych historii. Wchodziliśmy do kanału. Pani opowiadała też, że Polacy nie mieli dużo do jedzenia . Najwięcej mieli ziaren z których umieli robić zupę.

Oliwka

Byliśmy w Muzeum Powstania Warszawskiego. Dowiedziałam się o różnych ciekawych rzeczach na temat Powstania Warszawskiego. Na przykład, ze Niemcy zaatakowali nas 1 września, a Rosja 17 września. Wszystko to działo się w 1939 roku. Byliśmy pod okupacją, podczas której działało podziemie. Można było czytać tam polskie książki, uczyć się dalej, niż do podstawówki, albo słuchać hymnu i polskich piosenek. Podczas okupacji broń była bardzo cenna. Broń z jednego miejsca do drugiego, Polacy musieli przenosić kanałami. My też przechodziliśmy przez taki kanał! Bardzo podobała mi się ta wycieczka.

Zosia

W środę byliśmy w Muzeum Powstania Warszawskiego. Dowiedziałem się, że podczas powstania listy roznosili harcerze. Niemcy zaatakowali 1 września, a Rosja 17 września 1939 roku. Przechodziliśmy przez tunel. Na ścianach były napisy, np. ul. Miodowa, Krakowskie Przedmieście oraz znak Polski Walczącej. W muzeum było ciekawie.

Wojciech
Wczoraj byliśmy w Muzeum Powstania Warszawskiego. Dowiedziałem się wielu ciekawych rzeczy. Chodziliśmy z panią przewodnik tunelami, bardzo strasznymi.

Julek

W środę byliśmy w Muzeum Powstania Warszawskiego. Podczas lekcji muzealnej dowiedziałam się wiele ciekawych informacji na temat II wojny światowej. Np. jak Polacy chodzili w kanałach to musieli być cicho bo Niemcy mogli ich zaatakować z góry. W muzeum mi się bardzo podobało.

Ola

Wczoraj byliśmy w Muzeum Powstania Warszawskiego. Pani przewodnik opowiadała nam o II wojnie światowej, jak Polska się poddała. W czasach II wojny światowej była okupacja. Wszyscy chowali się w piwnicach. Niemcy zakazywali trzymać w domu radia. Polacy nie mogli poprosić o pomoc. Na szczęście Polska się nie poddała i dlatego teraz jesteśmy wolni.

Szymon
Byliśmy w muzeum. Dowiedziałem się dużo o II wojnie światowej. Dowiedziałem się, że najpierw  zaatakowali nas Niemcy, a potem Rosja. Podczas wojny Polacy chodzili w kanałach. Potem pojechaliśmy windą na górę, a tam był mur, który "miał serce"

Kamil

W środę byliśmy w Muzeum Powstania Warszawskiego. Przy muzeum była taka ściana, na której były wypisane nazwiska powstańców. Najpierw pani powiedziała nam, że Niemcy zaatakowali nas 1 września, a Związek Sowiecki 17 września. Potem przeszliśmy kanałem (takim którym przechodzili powstańcy). Poszliśmy do ściany, która wydawała odgłos bicia serca. Gdy wróciliśmy do sali dla dzieci, pani dała nam kredki i rysowaliśmy "Co przydałoby się powstańcom w plecaku"?

Kuba
Wczoraj byliśmy w Muzeum Powstania Warszawskiego. Pani opowiedziała nam o historii Polski. Później wyszliśmy z sali i zwiedzaliśmy muzeum.Widzieliśmy opaski polskich żołnierzy, jechaliśmy windą do góry. Pani opowiedziała jak się robi zupę z ziaren. Poszliśmy do tunelu, było w nim ciemno, a na suficie były napisy: Ulica Miodowa, Uwaga Niemcy i znak Polski Walczącej.

Tosia

Byliśmy w Muzeum Powstania Warszawskiego. Dowiedziałem się wiele na temat powstania i II wojny światowej. Polacy mieli znak - Polska Walcząca. Poszliśmy do kanału.

Maks

W środę byliśmy w muzeum. Dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy. Np. że znak
wcale nie oznacza - Powstanie Warszawskie. tylko Polska Walcząca. Na koniec lekcji muzealnej zwiedzaliśmy muzeum, byliśmy m.in. w kanale. Gdy wróciliśmy do sali dostaliśmy ołówki z muzeum.

Basia

Wczoraj byliśmy w muzeum. Pani przewodnik prowadziła nas do tunelu (to były podrobione ścieki). Bałem się. Słychać było tam stuk kropli, jak w prawdziwym kanale. W muzeum była broń.

Filip

W środę byliśmy w Muzeum Powstania Warszawskiego. Pani opowiadała o II wojnie światowej i o powstaniu. Najpierw poszliśmy do sali gdzie pani opowiadała nam o napadzie na Polskę. Potem poszliśmy zwiedzać muzeum. Widziałem różne opaski żołnierzy. Poszliśmy dalej kanałami, gdzie wcale brzydko nie pachniało. Oglądaliśmy też listy od harcerzy. Bardzo mi się podobało.

Igor

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz